Aşk Yolu: Geçen Hafta Burada Başlayan Bir Arkadaşlık Hikayesi
Geçen hafta Arkadaşlarımla çay içerken onlara da anlattım, Artık insanlarla gerçekten konuşmak, derinlemesine muhabbet etmek çok zorlaştı diye. Çünkü Haklıydım. Instagram’da binlerce takipçiniz olabilir, Twitter’da onlarca etkileşim alabilirsiniz ama günün sonunda yalnızlık hissi… O hiç gitmiyor. Bizde bu yanlız Hissini bir nebze olsada gidermek için Aşk Yolu `nu devreye almaya karar verdik. Ama nasıl?
Neden “Aşk Yolu” İsmini Seçtik?
İsim konusunda ekip olarak haftalarca tartıştık. “Sadece sohbet platformu” mu desek, “chat sitesi” mi? Sonra fark ettik ki insanlar buraya sadece vakit geçirmek için değil, hissetmek için geliyor. Aşk, arkadaşlık, anlamak ve anlaşılmak… Hepsinin ortak adı: Aşk Yolu. Zaten siteye girdiğinizde de görürsünüz, slogan bile değil bu, bir sözleşme adeta. “Kalbinizin sesini duyacağınız yer.”
Mobil Sohbet: Telefonunuz Bir Köprü
Dün Servis’de giderken Yanımdaki genç kız telefonundan mobil sohbet ekranına bakıp gülümsüyordu. Muhtemelen yeni biriyle tanışmıştı. Askyolu.net’in mobil arayüzü işte böyle anlarda devreye giriyor. Ekran boyutu ne olursa olsun, butonlar aynı yerinde, yazı fontu göz yormuyor. Bilgisayar başında oturmanızı beklemiyoruz ki. Hayat zaten hareket halinde geçiyor. Neden sohbet odaları da hareket etmesin?
“Odalara neden böyle isim verdiniz?” diye soran çok oluyor. Çünkü her oda farklı enerjiye sahip. #Sohbet odasında 20’li yaşlar hayatı sorguluyor, #AskFM Müzik odasında Ahmet Kaya’dan Ed Sheeran’a uzanan tartışmalar çıkıyor. Kimi zaman #Chat odasına giriyorum, gerçekten insanlar birbirini dinliyor. Ekip olarak moderatör arkadaşlarımızın en büyük talimatı: “Kullanıcı konuşurken araya girmeyin, sadece yolu açın.”
Aşk Yolu Sohbet
Peki Güvenlik? İşte Asıl Mesele
Biliyorum, “sohbet sitesi” deyince akla ilk gelen şüphe. Geçen ay yaşadık mesela. 19 yaşında bir üye, fotoğraf paylaşmak istedi. Moderatörlerimiz hemen özel mesaj attı: “Burada fotoğraf paylaşma, güvenliğin için.” Sonra o kullanıcı bize teşekkür etti. Bu bizim için gurur kaynağı. Seviyeli sohbet sadece bir kelime değil, her gün tekrar ettiğimiz bir ritüel.
Aşk Yolu Sohbet Kültürü
Aslında en çok konuştuğumuz şey bu. “Kültür” oluşturmak kolay değil. Bizim yöntemimiz? Sabırla, teker teker. Yeni katılan herkese otomatik mesaj atmıyoruz. Hoş geldin demek için gerçek moderatörlerimiz giriyor sohbet odalarına. “Nasılsın, neden buradayız?” diye soruyoruz. İnsanlar da cevap veriyor. İşte o an gerçek bağlantı başlıyor.
Gelecekte Neler Olacak?
Proje defterime baktım dün. 2027 planları arasında var: Kullanıcılar kendi sohbet odalarını açabilecek. Kitap kulübü odası, film tartışma odası… Ama hepsinin ortak noktası: Aşk Yolu felsefesi. Yani saygı, içtenlik ve gerçek insan ilişkisi.
Sonuç mu?
Bence sonuç yok. Çünkü sohbetin sonu olmaz. Aşk Yolu da bitmek istemiyor. Sadece büyümek, daha çok insana dokunmak istiyor. Belki bugün sen de girersin, belki yarın. Ama bil ki o ekranın arkasında gerçek insanlar var. Seni anlamak, dinlemek, belki de sadece “hoş geldin” demek için bekleyen.
Ben beni bu sitedeki insanlarla özellikle (serkan) ile tanısmama vesile olan eski dostlarıma çok tesekkür ederim.. onlar sayesinde suan sizlerleyim hepinizden nefret ediorum ama.olsun.p
SeRKaN
Emeğine yüreğine sağlık EfuLim AraratinAtesi
MaySa
Ben beni bu sitedeki insanlarla özellikle (serkan) ile tanısmama vesile olan eski dostlarıma çok tesekkür ederim.. onlar sayesinde suan sizlerleyim hepinizden nefret ediorum ama.olsun.p
GuVerCin
Yürekten tebrik ederim. Emek, sabır ve inanç birleşince sonuç hep böyle güzel oluyor. Daha nice başarılara
User
Böyle başarılı paylaşımlar olduğu sürece önünüz açıktır bundan eminim. Emeği geçenleri tebrik ediyorum.
Mucize
Yolumuzun daha güzel olması dileği ile emeğinize sağlık 🤗
Evin
Mutluluk ile okuduğum bir paylaşım oldu, emeğine sağlık hocam çok çok güzel olmuş 🌸🤍
Eqe
Aşk yolu ailesi olarak çok güzel bir ortamımız var ve bunu sağlamak için elimizden gelen gayretleriyle taktire şayan emegineze sağlık
NoRa
Aile sıcaklığında bir ortam var dostluğunuz baki olsun💙
Nare
Emeğinize sağlık tebrik ederim güzel bir paylaşım olmuş.
ayNa
Bu site çok güzel yerlere gelicek çünkü herşey çok güzel gidiyor emeğinize sağlık.
Mısafırrr
Emeklerınıze saglık Dostlar..
Beyaz
Ekmeğine yüreğine sağlık devamını bekleriz )))
Nehir
Emeğinize sağlık Buradan Efulime ez de hezdikım
NoBLe
Sohbetin en güzel mekanı askyolu emeğinize sağlık
Mucize
Emeğinize sağlık canlarımmm
KaoS
Emeğine yüreğine sağlık abi
Sito
emeğinize sağlık güzel bir paylaşım..
NoBLe
Ele hoşş
Ünal
Sizleri cok seviyorum can dostlarım
Adapazarli
Emeğinize sağlık Dostlar
Pnx
Güzel bi yazı olmuş elinize sağlık
DuyGu
Emeğinize sağlık güzel bir.paylaşım
KuMSaL
Emeğinize sağlık..
Gamzeli
Emeğinize sağlık
Aleyna
Çok güzel konulara değinilmiş emeğinize sağlık arkadaşlar...