Gravatar Doğrulama

Eskiler mi güzeldi, Eskiden mi güzeldik? Sizce Hangisi?

Eskiler mi güzeldi, Eskiden mi güzeldik? Sizce Hangisi?

📅 Yayın Tarihi: 01 Şubat 2026

✍️ Köşe Yazarı: Pnx

Bu soru, her neslin cebinde taşıdığı küçük bir nostalji taşı gibi. Ne zaman bugünden yorulsak, elimizi atıp çıkarıyoruz: “Eskiden her şey daha güzeldi…” Gerçekten öyle miydi? Yoksa biz mi daha az kırgındık, daha çok inanıyorduk hayata? Peki ya Eskiler mi güzeldi yoksa biz mi öyle sanıyorduk…

Çay ve Sohbetin Sıcaklığı

Eskiden çay daha mı lezzetliydi, yoksa sohbet daha mı sıcaktı? Mektuplar daha mı anlamlıydı, yoksa beklemek daha mı değerliydi? Belki de mesele zaman değil, kalptir. Çünkü aynı çayı bugün de içiyoruz ama artık telefona bakarak; aynı şarkıyı bugün de dinliyoruz ama artık hissetmeden.

Hayallerin Büyüklüğü ve Cesaret

Eskiden hayaller daha küçüktü ama umutlar daha büyüktü. Şimdi hayaller sınırsız, ama içimizdeki cesaret sınırlı. Eskiden “mutluyum” demek daha kolaydı, çünkü mutluluğu ölçmek için elimizde beş farklı uygulama yoktu. Karşılaştırmayı bilmediğimiz için belki de daha az eksik hissediyorduk.

Güzellik Nerede Saklıydı?

Ve kabul edelim, eskiden biz de daha güzeldik… Ama güzellik aynada değil, bakıştaydı. Yorulmamış gözlerimiz, hızlanmamış kalbimiz, her şeye hemen ulaşmadığı için her şeye daha çok değer veren ruhumuz vardı. Şimdi ise her şeye ulaşıyoruz ama kendimize ulaşmakta zorlanıyoruz.

Bugün ve Eskisi Arasında Köprü

Yine de haksızlık etmeyelim bugüne. Bugün daha cesuruz, daha farkındayız, daha çok soru soruyoruz. Eskiden susarak geçilen şeyleri bugün konuşabiliyoruz. Belki de güzellik sadece şekil değiştirdi. Eskiden sade bir şarkıydı, şimdi karmaşık bir senfoni.

Sonuç: Güzellik Zamana Bağlı Değil

O yüzden soru şu olabilir: Eskiler mi güzeldi, yoksa biz mi güzeldik?
Cevap belki de şu: Eskiler, bizim güzelliğimizle güzeldi. Ve eğer istersek, bugün de güzel olabilir… Yeter ki biraz yavaşlayalım, biraz hissedelim ve hayatla aramıza bu kadar çok ekran, bu kadar çok acele, bu kadar çok “sonra” koymayalım.

Çünkü zaman değişir, şehir değişir, insanlar değişir. Ama içimizdeki o eski hâli hatırlarsak… Belki de güzellik, sandığımız kadar geçmişte kalmamıştır.

❤️ Beğen 7
Pnx 286
10 Yorumlar
Mucize

Herşey eskiden güzeldi bizde :)

ayNa

Emeğinize sağlık..

Pnx

Hangilerini hatırlıyorsunuz bu oyuncakların

DuyGu

Eskileri anımsadım .d 4 5 tanesi ile iyi oynardım özellikle ateri haha emeğine sağlık

GuVerCin

Emeğinize kaleminize sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş ( neredeyse hepsiyle oynardım.)

Nare

Emeğine sağlık Pnx.. ben şahsen hepsini hatirliorum .d

SeRKaN

Furkan emeğini yüreğine sağlık kardeşim

PufS

Hey gidi günler heyyy :) Emeğine sağlık

MaySa

Emeğine sağlık olsun

She

Eskiler güzeldi:( emeğinize yüreğinize sağlık.

Cevap bırakın