📅 Yayın Tarihi: 25 Ocak 2026
Aşk eskiden bir bekleyişti. Sesini duymadan da varlığını hissetmekti. Şimdi her şey hızlı; duygular bile aceleye geliyor. Aşk da bu hızdan nasibini aldı. Derinleşmeden yaşanıyor, bitmeden tüketiliyor. Sevmek artık cesaret değil, risk gibi görülüyor.
İnsanlar kalplerini korumak için duvarlar örüyor, sonra o duvarların arkasında yalnızlıktan şikâyet ediyor. Kimse incinmek istemiyor ama kimse de emek vermeden sevilmek istiyor. Aşk sabır isterdi; bugün tahammüle yeniliyor. Küçük bir yanlış, büyük bir vedaya dönüşüyor.
Konuşmak yerine susmak, anlamak yerine vazgeçmek tercih ediliyor. Oysa aşk, en çok konuşulduğunda değil, dinlenildiğinde büyür. Birbirini sevmekten çok, birbirini yönetmeye çalışan kalpler var artık.
Sevgi yarışa döndü; kim daha az belli ederse güçlü sayılıyor. Halbuki aşk güç gösterisi değil, teslimiyetin en zarif hâlidir.
Ve yine de… Bütün bu karmaşanın içinde hâlâ gerçek aşkı arayanlar var. Sessizce seven, gösterişsiz kalan, kalbini saklamadan ortaya koyanlar. Belki de aşk, hâlâ onların yüreğinde hayatta kalıyor. Çünkü aşk; bulunacak bir şey değil, korunacak bir değerdir.
Toplum dediğimiz şey, yan yana durabilme becerisidir aslında. Aynı sokaktan geçmek değil; aynı duyguda buluşabilmektir. Ama bugün kalabalıklar çoğaldıkça, bu buluşmalar azalıyor. İnsan sayısı artıyor, insanlık eksiliyor.
Herkes konuşuyor ama kimse dinlemiyor. Herkes haklı ama kimse sorumlu değil. Empati, lüks bir davranış gibi görülüyor; anlayış ise zayıflık sanılıyor. Oysa bir toplumu ayakta tutan şey, en çok da birbirini anlamaya çalışmasıdır.
Birbirimizin hayatına uzaktan bakmayı marifet sayıyoruz. Yargılıyoruz, etiketliyoruz, hüküm veriyoruz. Kimse “neden böyle” diye sormuyor, herkes “zaten böyledir” demekle yetiniyor. Bu kolaycılık, toplumu sessizce çürüten en büyük alışkanlık.
En acısı da şu: Aynı acıya üzülüp aynı sevinci paylaşamaz hale geldik. Başkasının yarası bizi rahatsız ediyor, başkasının mutluluğu ise kıskandırıyor. Dayanışmanın yerini rekabet, komşuluğun yerini mesafe aldı.
Oysa toplum, güçlü olanın değil; merhametli olanın çoğaldığı yerde güzelleşir. Bir tebessüm, bir selam, bir “iyi misin?” sorusu… Küçük gibi görünen ama büyük boşlukları dolduran şeylerdir bunlar.
Belki de yeniden başlamamız gereken yer çok basit: İnsan kalmak. Kalabalıkların içinde kaybolmadan, birbirimize çarpmadan yürüyebilmek. Çünkü bir toplum, ancak insanlığını kaybetmediği sürece toplumdur.
Mucize
İlk yorumu atan benim işte :)) emeğine yüreğine sağlık güvercinmm çok güzel bir konuyu ele almış ve çok yorumlamışsın yayınlayan sevgili Yakup emeğine sağlık seninde. Bir gün bende yazacağım.. :)
Yakup Ararat
Mucize Büyük Bir Heyecan ile Bekliyorum Yazını :)
ayNa
Herkezin emeğine sağlık güzel bir köşe yazısı olmuş
Yakup Ararat
Kalemin çok sessiz ama çok güçlü konuşuyor. Okurken birçok cümlede durup düşündüm. Kalabalıklar içinde kaybolan insan hâlini bu kadar sade anlatmak herkesin harcı değil. Emeğine yüreğine sağlık.
Ziyan
Düşüncelerini okuyup dinlemek kadar güzel bir an yoktur bana,güzel gönlünün hitabeleri yansımış yazına harika bir kalem yapmışsın canamin.
SeRKaN
Narin can emeğine yüreğine sağlık Çok güzel olmuş
Sinem
Emegine yuregine saglik canim
Eqe
Emegine sağlık abim
Pnx
Teslimiyetin en zarif halidir .. çok güzel söz Emeğine sağlık
EfuLim
Emeğine sağlık canım Narin 🌸
GamzeLi
Narinim emeğine sağlık canım 😘
GuVerCin
Kalpten gelen tebrikler her zaman hissedilir… Çok sağ olun. ("Okuyan kalp güzel olunca, yazı da güzelleşiyor demek ki… Ne hoş bir aynasın sözlerime, canamin İYİKİM.") Yakup abi sanada ayrıca teşekkür ederim desteğin için...
Sito
narin çok güzel olmuş ellerine sağlık..
LeyL
Narin ve Araratin atesi abi emeginize yureginize saglik cok guzel bir koşe yazisi olmus .
MaySa
Narinimm kalemine sağlık canm 🌸
Araf
Emeğine yüreğine sağlık..
KaoS
Emeğine yüreğine sağlık can
ahvaL
Narin mmm emeğine, yüreğine,kalemine, sağlık canim .harika olmuş.cok güzel anlatmışsın insanlarin,yaşantıları dan özetlerle.devami gelmesi dilegimle. 🙏🧿🌷
Nare
Narin canım emeğine sağlık çok güzel anlamlı bir paylaşım olmuş. Devamını bekliyoruz ❤️
NoBLe
Çok güzel ellerinize emeğinize sağlık
Eqe
Bence yeniden başlamak (:
Fırat..~
Emeqine Saqlık..
She
Emeğinize yüreğinize sağlık güzel paylaşım.